مراحل طراحی وب سایت بسیار گسترده تر از جنبه های فنی آن همانند برنامه نویسی می باشد؛ لذا برای اینکه سایتی موفق و سود آور داشته باشیم باید تمامی جنبه های آن را بررسی و برنامه ریزی نمود.
مراحل طراحی وب سایت 8 مرحله ای می باشد که شامل:
در ادامه این مقاله سعی شده برخی از جنبه های مراحل طراحی وب سایت را معرفی نماییم که شاید برخی از صاحبان وب سایتها و شرکت های طراحی سایت با آنها آشنا نباشند.
اولین گام در فرآیند طراحی وب سایت تعیین اهداف سایت می باشد و اینکه مشخص شود قرار است چه کاری با سایت انجام شود.
هنگام انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت، باید نگاهی به بودجه خود داشته باشید و مشخص کنید که یک سایت برای دراز مدت می خواهید یا کوتاه مدت.
اگر می خواهید یک سایت برای دراز مدت داشته باشید، باید بودجه ای جداگانه برای بروز رسانی بخش های سایت و همچنین محتوای آن کنار بگذارید در حالی که سایتهای کوتاه مدت به بودجه کمتری نیاز دارند.
استراتژی یک سایت نشان دهنده کیفیت یک شرکت طراحی سایت است و طراح سایت باید از تمامی اهداف شما مطلع باشد تا سایتی متناسب با نیاز شما پیاده سازی نماید.
طرح یک سایت باید منعکس کننده استراتژی آن باشد و بدیهی است که باید کاربر پسند و یا حداقل قابل استفاده برای کاربران مورد هدف باشد. که در زیر به چند مورد اشاره شده است.
تصور کنید که یک سایت بسیار خوب داشته باشید، در سالهای اول عمر آن کاربران چگونه می توانند سایت شما را پیدا کنند؟
به همین دلیل سرمایه گذاری روی تبلیغات سایت به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. فقط باید توجه داشت که تبلیغات باید به صورت هدفمند صورت گیرد و استفاده از تکنیکهای غیر استاندارد برای تبلیغات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
روشهای متفاوتی برای تبلیغات سایت وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
امیدواریم خواندن مقاله بالا در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.