فروش هاست و طراحی سایت اهواز

شرکت هاست و دامین ساخت نرم افزار اندروید

فروش هاست و طراحی سایت اهواز

شرکت هاست و دامین ساخت نرم افزار اندروید

چگونه بدون برنامه نویسی نرم افزار اندروید بسازیم

هدف گذاری

بعد از یافتن ایده مورد نظر و قبل از شروع و ورود به جزییات، بسیاز مهم است که در اولین گام، هدف خود را مشخص کنید. تعیین هدف مشخص در سرعت عملکرد شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. پس هدف خود را تعیین کنید و از افزودن جزییات غیر لازم و مواردی که با هدف شما مغایرت دارد چشم پوشی کنید.

هدف من در اینجا، ساخت یک اپلیکیشن اندروید برای دسترسی کاربران به مقالات این سایت و مرور مقالات به صورت آنلاین و آفلاین با استفاده از زیر ساخت موجود، ضمن مستند سازی و آموزش مراحل انجام توسعه اپ است.

تحقیق و بررسی

تحقیق و بررسی در راستای هدف مورد نظر گام بعدی من بود. این گام نیز سرعت پیشرفت را برای ما به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. از گوگل کمک بگیرید، به دنبال اپ هایی بگردید که کار های مشابه را انجام می‌دهند. از طراحی آنها الهام بگیرید. در مورد زیر ساخت لازم و اطلاعات فنی مورد نیاز تحقیق کنید.

از آنجا که این سایت از سیستم وردپرس استفاده می‌کند، به صورت پیشفرض، دو راه برای دریافت اطلاعات وجود داشت، روش اول استفاده از XML-RPC و روش دوم استفاده از Atom، مزیت استفاده از روش اول دسترسی به آرشیو کامل مطالب و عیب آن نیاز به اطلاعات کاربری برای دریافت اطلاعات بود. مزیت روش دوم امکان دریافت اطلاعات بدون دسترسی امنیتی و عیب آن محدودیت دسترسی به تعداد مشخصی از مطالب اخیر.

طراحی سایت 

از آنجا که قصد داریم مطالب به صورت آفلاین هم نگهداری شود، عدم دسترسی به تمام مطالب چالش بزرگی به حساب نمی‌آمد در کنار اینکه از لحاظ امنیتی گزینه بهتری را در اختیار ما قرار میداد، پس تصمیم این شد که از روش دوم استفاده کنم.

برای دریافت اطلاعات از طریق Atom چند گزینه مختلف وجود داشت و همینطور به یک ORM برای ذخیره اطلاعات در اپ نیاز بود، پس از کمی بررسی به این نتیجه رسیدم که ساده ترین گزینه برای اینکار استفاده از کتابخانه Retrofit بود و برای ذخیره سازی دیتا تصمیم گرفتم از ORM‌ای به نام Ollie استفاده کنم.

بسیاری از توسعه دهندگان بعد از مرحله فوق و یا حتی قبل از تحقیق و بررسی، وارد مرحله کد ‌نویسی می‌شوند، اگر شما هم از آن دست هستید و چنین تصور می‌کنید، کاملا در اشتباه هستید.

وایرفریمینگ

اما مرحله بعد، وایرفریمینگ (Wireframing). وایرفریمینگ با توجه به هدف شما، خود به تنهایی مراحل بسیاری از طراحی تجربه کاربری و پیاده سازی منطق پروژه تا ساخت پروتوتایپ اولیه از اپ را در بر می‌گیرد. اما به طور کل به پروسه تبدیل ایده‌ها و نتایج تحقیقات شما به تصویری شفاف و قابل لمس، وایرفریمینگ گفته می‌شود.

در زیر یک نمونه وایرفریمی ساده که بر اساس هدف و نیاز‌های پروژه ما و بعد از تحقیق و بررسی اپ های مشابه ایجاد شده است را مشاهده می‌کنید.

چگونه بدون برنامه نویسی نرم افزار اندروید بسازیم

برای ساخت وایرفریم، ابزارهای زیادی وجود دارد. من برای ساخت وایرفریم اپ، از ابزار اوپن سورس، کراس پلتفرم و رایگان Pencil استفاده کردم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد